Decizia luată de Ethiopian Airlines, în pofida prăbuşirii unuia dintre avioanele sale. Anunțul, făcut chiar de CEO-ul companiei

Afaceri

Ethiopian Airlines îşi menţine încrederea în constructorul american Boeing în pofida prăbuşirii unuia dintre avioanele sale 737 MAX 8 pe 10 martie, a doua catastrofă aeriană a acestui tip de aparat în cinci luni, ceea ce a condus la imobilizarea modelului în întreaga lume, a declarat luni CEO al companiei aeriene, scrie Agerpres.

“Să fie clar: Ethiopian Airlines are încredere în Boeing. Este partenerul nostru de mulţi ani”, a declarat Tewolde GebreMariam într-un comunicat, citat de France Presse.

“În pofida tragediei, Boeing şi Ethiopian Airlines vor continua să fie legate pe viitor”, a adăugat el.

Boeing 737 MAX a fost vândut în peste 5.000 de exemplare în lume şi doar 376 dintre ele au fost livrate în acest stadiu, potrivit producătorului. Ethiopian Airlines trebuie să primească încă 29, a anunţat compania pe website-ul său.

Această luare de poziţie a şefului Ethiopian Airlines intervine la trei zile după ce compania indoneziană Garuda şi-a anunţat intenţia de a renunţa la o comandă de 49 de aparate ale acestui model, din cauză că “pasagerii Garuda au pierdut încrederea” în 737 MAX 8, potrivit unui purtător de cuvânt al companiei.

Zborul ET302 de la Addis Abeba la Nairobi s-a prăbuşit pe 10 martie la câteva minute după ce a decolat din capitala etiopiană, provocând moartea a 157 de persoane. La sfârşitul lunii octombrie, 189 de persoane au fost ucise când un 737 MAX 8 al companiei indoneziene low-cost Lion Air s-a prăbuşit în Marea Java.

Pe baza analizei cutiilor negre ale aparatului, ministrul etiopian al transporturilor a vorbit despre “similitudini clare” în cazul ambelor accidente.

Primele elemente ale anchetei asupra Lion Air au arătat o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor ce împiedica un picaj al avionului, denumit “MCAS”.

Lansat într-o cursă contra cronometru pentru a evita o lungă imobilizare la sol a 737 MAX, Boeing a terminat dezvoltarea unei “corecturi” a sistemului MCAS, au declarat sâmbătă pentru AFP surse apropiate dosarului. Constructorul urmează să o prezinte clienţilor acestui avion, trei companii aeriene americane.

Search

Back to Top