Toate maşinile fără număr de Bucureşti şi Ilfov ar putea plăti o taxă pe zi pentru intrarea în Capitală. Autoturismele fără Euro 3, INTERZISE în centru

politica, Social

Primarul a anunţat introducerea unei viniete pentru maşinile care nu sunt înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov.

“Autoturismele care nu sunt înmatriculate în Bucureşti şi zona metropolitană, adică judeţul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală, vor trebui să facă dovada că şi-au achiziţionat o vinietă pe Bucureşti, Oxigen B unde B vine de la Bucureşti, care va costa pentru o zi 10 lei, pentru un an 19 milioane. Celelalte intervale vor fi prezentate de către directorii de specialitate. Mă refer la maşini înmatriculate în celelalte judeţe şi în alte ţări, inclusiv Bulgaria”, a spus Gabriela Firea.

Totodată, maşinile sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor avea acces în centrul Capitalei.

“Cât priveşte aceste autoturisme neînmatriculate în Bucureşti sau Ilfov, dar care au un grad mare de poluare, adică Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, acestea nu vor avea acces în centrul Capitalei. Directorul Direcţiei Transporturi va prezenta perimetrul la care mă refer, zona care este cea mai poluată şi care ne aduce cele mai multe neplăceri din punct de vedere al sănătăţii populaţiei. În ceea ce priveşte autoturismele înmatriculate în Bucureşti şi în zona metropolitană Ilfov, acestea vor avea accesul interzis dacă sunt poluante de asemenea în zona centrală începând cu 1 ianuarie 2020, adică peste câteva luni, şi mă refer la maşinile Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, iar autoturismele Euro 3, chiar dacă sunt înmatriculate în Bucureşti şi Ilfov, vor trebui să plătească o vignetă, vigneta Oxygen C, acest C- de la Centru”, a completat edilul.

Nicuşor Dan,despre introducerea vinietei în Capitală:Un gest de imagine, cu un impact nesemnificativ

Nicuşor Dan a afirmat, miercuri, că măsurile anunţate de Gabriela Firea, prin care maşinile care nu sunt înmatriculate în Bucureşti/Ilfov vor putea intra în Capitală doar după plata unei viniete, reprezintă un gest de imagine al primarului general, având un impact nesemnificativ asupra traficului.

„După 3 ani, Firea descoperă că Bucureştiul este poluat şi supraaglomerat. Măsurile propuse azi sunt un nou gest de imagine, cu impact nesemnificativ atât asupra traficului cât şi asupra poluării. Adevăratele măsuri pentru reducerea traficului şi a poluării sunt: şoseaua de centură, parcările “Park and Ride”, o strategie de management a locurilor de parcare pentru tot oraşul, un adevărat sistem de management al traficului, benzi unice pentru transportul în comun. Din păcate, pe niciuna din aceste componente esenţiale ale programului electoral al Gabrielei Firea nu s-a făcut niciun progres notabil”, a scris deputatul Nicuşor Dan, pe Facebook.

Search

Back to Top